سمنان در مسیر توسعه تجارت با جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در نشست بررسی وضع تولید و صادرات استان سمنان اظهار کرد: نقشه راه توسعه صادرات استان سمنان در ۶ محور و در بازه زمانی سه ساله تهیه شده است.

وی تصریح کرد: نقشه راه توسعه صادرات استان سمنان با ۶ محور استراتژیک تنوع بازارهای هدف صادراتی استان، تنوع کالاهای صادراتی، تقویت زنجیره‌های صادراتی، آسیب‌شناسی صادرات و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان، توسعه صادرات صنایع تبدیلی و تشویق و حمایت از صادرات استان تهیه شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری و با همکاری سایر دستگاه‌ها این سند نهایی شود.

وی با اشاره به اهداف این سند و نقشه راه افزود: توسعه تجارت با کشورهای منطقه و ۱۵ کشور همسایه به اضافه چین و هند بر اساس اهداف کمی ابلاغی از سوی وزارت صمت و ورود به بازارهای هدف جدید و ماندگاری در بازارهای هدف پیشین را از مهم‌ترین اهداف عملیاتی سند توسعه صادرات است.

صادرات محصولات جدید تولیدی استان به کشورهای هدف، شناسایی واحدهای توانمند موجود در استان در بخش صنایع تبدیلی و افزایش سهم بخش کشاورزی از مجموع صادرات استان نیز در این سند توسعه هدف‌گذاری شده و از اهداف استراتژیک صادراتی استان است.
در این نشست، همچنین گزارشی از آخرین وضعیت صادرات و واردات استان در سال ۹۸ ارائه و مشکلات واحدهای صادراتی و وارداتی استان و راه‌کارهای مورد نظر بررسی و در تقویم نمایشگاهی سال جاری استان بازنگری شد.