کسب رتبه نخست سمنان در اسکان مسافران نوروزی در هتل­ها

خبرگزاری آریا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ­دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این استان موفق به کسب رتبه نخست در بین استان­های کشور در زمینه اسکان مسافران نوروزی در هتل ها شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، مهدی جمال افزود: به رغم کاهش اسکان مسافران در هتل­های کشور در نوروز امسال و در مقایسه با نوروز سال گذشته، هتل­های استان سمنان بیشترین میزان اسکان مسافران را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص دادند.
وی از افزایش ۳۷ درصدی اسکان مسافران در هتل­های استان سمنان در نوروز امسال و در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: اقامت مسافران در این استان در ایام نوروز امسال از یک شب به چهار شب افزایش یافت.
جمال، دلیل افزایش اقامت مسافران در این استان را برنامه‌ریزی‌های متنوع و متفاوت، همراهی و همدلی مسئولان و تبلیغات نوین، متفاوت و تاثیرگذار در حوزه های مختلف از جمله کیو آرکد اطلاعات گردشگری استان، محورهای گردشگری، جاذبه های برتر هر شهرستان و …. عنوان کرد.
وی گفت: استفاده از تور لیدرهای چند زبانه، بهره‌گیری از اپ شهرستان من که حاوی اطلاعات گردشگری استان است، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تبلیغات محیطی و … زمینه افزایش بازدید و اقامت مسافران در این استان را فراهم کرد.
۱۵ هتل، پنج مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان و یک متل در استان سمنان فعالیت داشته و ظرفیت پذیرش یک هزار و ۳۵۹ نفر را به صورت روزانه دارند.