سند راهبردی سوادآموزی استان سمنان تدوین می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تدوین «سند راهبردی سواد آموزی» در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی در جمع خبرنگاران در سمنان، اظهار داشت: با اولویت اعلام شده به معاونت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، این معاونت هم‌اکنون در حال تدوین سند راهبردی سوادآموزی این استان با الهام از برنامه ششم توسعه است.
وی از این سند راهبردی به عنوان دورنمای نظام تعلیم و تربیت استان سمنان در زمینه سوادآموزی نام برد و افزود: تدوین این سند چشم‌اندازی روشن و برنامه‌ای هدفمند برای کاهش بی‌سوادی مطلق در استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با تدوین و اجرای سند راهبردی سواد‌آموزی این استان، شهروندان سمنانی که توانایی و شرایط فراگیری سواد را دارند؛ زیر پوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفته و از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

دستورانی از عمق بخشی به آموخته‌های سواد آموزان و آماده سازی آنان برای زندگی در جامعه امروزی نیز به عنوان یکی از دیگر رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان سمنان در حوزه سوادآموزی یاد و خاطرنشان کرد: در این راستا معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مکمل مانند طرح‌های کتابخوانی، خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی، آموزش ICDL، آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت و نیز توزیع نشریه با عنوان فرصت دوم در این راستا تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان سوادآموزی کشور در رویکرد جدید خود علاوه بر مهارت‌های خواندن و نوشتن و حساب کردن به مهارت‌های زندگی، شغلی، حرفه‌ای و آموزش‌‌های عملی، احکام و قرائت نماز و نیز مهارت‌های رایانه‌ای توجه ویژه کرده است اظهار داشت: این برنامه‌ها در راستای فراگیر کردن سواد و تبدیل مهارت‌ها به رفتارهای اجتماعی و همچنین یادگیری مادام العمر سوادآموزان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از این استان به عنوان یکی از با سواد ترین استان های کشور نام برد و افزود: برای به صفر رساندن بی‌سوادی مطلق در استان سمنان به همراهی همه سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی این استان نیاز است.

دستورانی با اشاره به خدمات ارزنده انقلاب اسلامی در راستای ریشه کن کردن بی سوادی مطلق در جامعه خاطرنشان کرد انقلاب اسلامی برای زدودن فقر و بی‌سوادی از چهره زنان دختران و روستاییان کشور خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و در این راستا نهضت سواد آموزی در ۳۹ سال گذشته توانسته است گام‌های بزرگی برای باسواد کردن جامعه و فراگیر شدن سواد در کشور بردارد.

به گفته وی، در این راستا افتخارات کم نظیری را در سطوح مختلف کسب کرده است که کسب ۶ جایزه بین المللی یونسکو و ایسسکو و از جمله این افتخارات است.

دستورانی با اشاره به آمار سواد آموزی در استان سمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تصریح کرد: با تلاش‌های همه تلاشگران نهضت سوادآموزی در استان سمنان در ۳۹ سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حدود ۸۰ هزار نفر بی‌سواد در استان سمنان از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.