برگزاری آیین شو نشینی در سمنان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری” آیین شونشینی” به زبان سمنانی یعنی” شب نشینی” در سمنان خبر داد .

عباس بابایی با اعلام اینکه این آیین جمعه هفتم دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن میدان امام (ره) سالن شهید مطهری سمنان برگزار می شود، اظهار داشت: رویداد شو نشینی با توجه به اهمیت وقوع چند رویداد مهم در این ماه شامل ثبت زبان سمنانی ،ثبت نظام آبیاری و …در این ماه اجراء می شود .

وی با بیان اینکه این آیین با گویش سمنانی در راستای ترویج ، توسعه و تقویت زبان سمنانی برگزار می شود، تصریح کرد : در این آیین شماری از هنرمندان به اجرای موسیقی، نمایش تئاتر و ….می پردازند تا شهروندان را به دور از هیاهوی دنیای دیجیتال امروز و سرگرمی های فضای مجازی اندکی با آداب و رسوم و پیشینه فرهنگی ،هنری شهر سمنان آشنا می کنند .

بابایی یکی از اهدف” آیین شونشینی” را ایجاد موجی از نشاط و شادابی در بین شهروندان عنوان کرد و خاطر نشان کرد : معرفی ظرفیت های هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی و هنری شهر سمنان یکی دیگر از اهداف این آیین است .

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان یادآور شد : این آیین به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری مدیریت آموزش پرورش شهرستان سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن پویان اجراء می شود .