راه اندازی فاز نخست کارخانه تولید دارو در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان فاز نخست تولید قرص و کپسول کارخانه داروسازی فاتک شیمی پارس در سمنان راه‌اندازی می‌شود.
نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: وزیر بهداشت از فاز نخست تولید قرص و کپسول کارخانه داروسازی فاتک شیمی پارس در سمنان بازدید کرده و عصر فردا رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آن را افتتاح می کند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه داروسازی فاتک شیمی پارس در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع احداث شده و دارای ۱۷ هزار متر مربع زیربنا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با راه اندازی آزمایشی فاز نخست تولید قرص و کپسول این کارخانه، ششصد میلیون قرص و یکصد و هشتاد میلیون کپسول به صورت سالانه تولید می‌شود.

دانایی با اشاره به میزان اشتغالزایی این واحد تولید دارو گفت: در این فاز برای ۱۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای راه‌اندازی فاز نخست این واحد تولید دارو گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بانک صنعت و معدن برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی این واحد تولید دارو برای توسعه فازهای بعدی گفت: فاز بعدی این واحد ۶ ماه آینده راه اندازی می‌شود.

دانایی با بیان اینکه این واحد تولید دارو در فاز دوم ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون قرص به صورت سالانه را خواهد داشت گفت: همچنین در فاز دوم این واحد تولید دارو سالانه ظرفیت تولید ۳۶۰ میلیون کپسول، ۶۰ ویال استریل تزریقی و ۶ میلیون پودر خوراکی را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی فاز دوم این واحد تولید دارو برای ۳۵۰ نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۲۰ پروانه فعال دارویی در استان سمنان وجود دارد.