کشف بیش از ۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

گروه استان ها- سمنان – فرمانده انتظامی استان از کشف ۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال کالای قاچاق در طرح ۷۲ ساعته پلیس در این استان خبرداد.

سردار “روح الامین قاسمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با قاچاق را از برنامه های مهم و ماموریت های اصلی پلیس در تحقق اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حل و فصل مسائل و مشکلات معیشتی مردم عنوان کرد و افزود: طرح ها و برنامه های مختلفی در سال های اخیر برای این موضوع در نیروی انتظامی طراحی و اجراشده است.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح های ضربتی کوتاه مدت یکی از برنامه های پیشگیرانه ای است که در فواصل گوناگون سال و با بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت های پلیس در سطح استان به مرحله اجرادرمی آید.

به گفته سردار قاسمی، در آخرین این اقدامات، طرح ویژه ۷۲ ساعته ای با محوریت پلیس آگاهی و مشارکت دیگر بخش ها و یگان های انتظامی استان اجرایی شد که کشف ۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال کالای قاچاق را به دنبال داشت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: لوازم برقی خانگی، عینک، موتورسیکلت، فرآورده های نفتی و سوخت، چوب، پارچه، دام و احشام، لوازم صوتی و تصویری و… بخشی از محموله های قاچاقی است که در این طرح کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان، از کشف ۴ فقره پرونده با ارزش بالای ۱۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: در این طرح در مجموع ۱۳ فقره پرونده به ارزش ۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال تشکیل و ۱۲ نفر از عاملان قاچاق کالا شناسایی و دستگیرشدند.*