استان سمنان ‌در تعداد جانباختگان ‌حوادث رانندگی‌ رتبه نخست را دارد

مدیرکل پزشکی قانونی ‌سمنان ‌از رسانه‌ها خواست تا در راستای ایجاد حساسیت نسبت به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در استان ‌قلم بزنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی نوروزی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری کل استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان به نسبت جمعیت خود، در تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی، رتبه اول کشور را دارد و این آمار بسیار تأسف‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه افراد با سن ۲۰ تا ۵۰ ساله بیشترین فراوانی را در میان رده‌های مختلف سنی جانباخته در حوادث رانندگی استان سمنان دارد تصریح کرد: باید فکری برای کاهش این آمار کرد؛ چراکه بیشتر کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان سمنان در سن مولد جامعه هستند و درواقع تصادفات، قشر مولد جامعه را دچار آسیب می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه این استان در مسیر عبور زائران حرم مطهر رضوی قرار دارد خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن محور مواصلاتی بین‌المللی تهران-مشهد در استان سمنان و احتمال افزایش سوانح ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی در این مسیر یکنواخت و خسته‌کننده باید تک‌تک افراد جامعه نسبت به آن حساس شوند.

نوروزی با بیان اینکه تعداد افرادی که به دنبال وقوع تصادفات فوت می‌شوند نیز در استان سمنان زیاد است عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد از کالبدشکافی‌های پزشکی قانونی استان سمنان و مراجعات خانواده‌های فوت‌شدگان در این استان ناشی از فوت افراد در تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته پرونده ۳۱۸ فوت‌شده ناشی از تصادفات در پزشکی قانونی استان سمنان بررسی شد اضافه کرد: این بدین معنی است که به‌جز ۴۸ روز از سال، روزانه یک نفر در استان سمنان بر اثر سوانح رانندگی کشته‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تعداد مراجعان مصدوم و مجروح به مراکز تشخیصی این اداره کل ناشی از تصادفات در این استان را پنج هزار و ۲۵۶ نفر عنوان کرد.

نوروزی با بیان اینکه این اداره کل معاینات همه افراد ارجاعی از مراجع ذیصلاح را انجام می‌دهد گفت: بررسی پرونده‌های پزشکی مربوط به تصادفات، منازعات، حوادث کار، سم‌شناسی، اثبات رابطه نسبی، معاینات روان‌شناسی و کالبدشکافی فوتی‌ها از مهم‌ترین خدمات پزشکی قانونی است.