پروژه موزه اسب سمنان کاری منحصربه‌فرد در کشور است

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با بیان اینکه ۲۱ اردیبهشت‌ماه مسابقات استانی اسب‌دوانی به میزبانی شهرستان آرادان برگزار می‌شود، گفت: پروژه موزه اسب استان سمنان کاری منحصربه‌فرد در کشور است.

محمدحسین متولیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح برنامه‌های هیأت سوارکاری استان سمنان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های ما در سال ۹۷ ساختاری متنوع دارد و تدوین آن در حال انجام است و در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۱ اردیبهشت‌ماه مسابقات استانی اسب‌دوانی به میزبانی آرادان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه در حال انجام است.

متولیان با بیان اینکه بحث آموزش هم از محورهای مهم برنامه‌های سال ۹۷ است، اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی را از اردیبهشت‌ماه با کمک فدراسیون آغاز خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه سال ۹۷ افتتاح باشگاه به آن شکل نداریم، تصریح کرد: درخواست باید بیاید و بخش خصوصی این کارها را انجام می‌دهد و باید پیگیری شود و امیدواریم ۶ ماه دوم سال شاهد اتفاقات خوبی باشیم و حداقل هزینه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و این‌طور نیست که باشگاهی به‌سرعت شکل بگیرد.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با اشاره به اینکه پروژه موزه اسب هم در حال اجرا است، اضافه کرد: روال کاری و اداری آن در حال انجام است؛ پروژه‌هایی که بزرگ و ملی است شرایط خاص خودش را دارد و مانند مجموعه کوچک نیست که به‌سرعت تزریق اعتبار شود.

متولیان با بیان اینکه پروژه موزه اسب استان سمنان کاری منحصربه‌فرد در کشور است، اضافه کرد: این اقدام عقبه فکری بالایی خواهد داشت و بخشی از این کارها در حال انجام و مرتب در حال چک به لحاظ نرم‌افزاری است.

وی با تأکید بر اینکه استانداردهای معمول برای شکل‌دهی یک موزه را تدوین می‌کنیم، اظهار کرد: چون در کشور نمونه‌ای وجود ندارد و کار منحصربه‌فرد است، قاعدتاً زمان خاص خود را می‌طلبد و امیدواریم آن را به نتیجه برسانیم و به‌عنوان کار شاخص و نمونه در کشور مردم استان سمنان از آن استفاده کنند.