استخراج و فرآوری مس و سرب در سمنان

دو طرح استخراج و فراوری معدنی مس و سرب تا نیمه اول امسال با مشارکت شرکت توسعه منابع انرژی وزرات دفاع در استان سمنان به مرحله تولید می رسد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست تخصصی با استاندار و جمعی از مسئولان حوزه اقتصادی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: مناطق ده نمک، طرود و شهمیرزاد بر اساس ظرفیت های موجود معدنی مس و سرب بعنوان نقطه های سرمایه گذاری انتخاب شده است و تا کمتر از شش ماه دیگر مرحله اول تولید محصولات آغاز می شود.
سید مجید هدایت با بیان اینکه مجتمع فجر۲ در ده نمک دومین واحد صنعتی معدنی کشور در بخش سرب است گفت: ظرفیت این مجتمع ۶۰هزار تن در سال از ۲۳ نوع سرب آلیاژی و محصولات جانبی است که برای ۳۰۰نفر در مرحله اول شغل ایجاد می کند.
به گفته وی، کار واحد فراوری مس طرود با ظرفیت ۲۰هزار تن در سال هم به مراحل پایانی رسیده است و تا آخر فصل بهار آماده بهره برداری مرحله اول خواهد بود.
استاندار سمنان هم در این نشست از تشکیل تیم تخصصی ویژه ای با مدیریت مشاور ارشد اجرایی استان برای بررسی و رفع مشکل امور زیربنایی این دو طرح خبر داد.
سیدشهاب الدین چاوشی ظرفیت های خودکفایی شده در این دو صنعت و بهره گیری از توان داخلی را از موفقیت های این گروه سرمایه گذار وابسته به وزرات دفاع دانست و تاکید کرد: در بازدید مدیران دستگاههای اجرایی استان از مناطق مذکور راهکارهای رفع مشکلات و تسهیل در اجرای طرح ها بررسی خواهد شد.