بازارهای استان سمنان زیر ذره‌بین بازرسان طرح نظارتی نوروز

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز ۹۷ در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدیدهای روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان مهدی یحایی با اعلام این خبر افزود: در این طرح که از اول اسفندماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آتی ادامه دارد روزانه درحدود ۳۵۰ بازرسی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان و بازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان سمنان انجام می‌شود .

وی تصریح کرد این بازرسی‌ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز ، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیتهای نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری واقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها انجام می شود .

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر ۵۵ نفر در استان سمنان به عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را بصورت ویژه و شبانه روز رصد می‌کنند و عملکرد واحد‌های صنفی استان سمنان در ایام نوروز را زیر ذره‌بین دارند .

این مقام مسئول افزود: در این ایام در حدود ۱۹۵ ناظر افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش می‌کنند.

وی اظهار کرد: کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و… برخورد می‌شود.

یحیایی تأکید کرد: هم استانی ها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم صدور صورتحساب و …. از سوی واحد های صنفی، با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.