تغییر زمان برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم)

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبرداد: تغییر زمان برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم)
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تغییر زمان برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) خبر داد. ابوالفضل دلآرام امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رضوی سمنان با اشاره به سیاست جدید بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در استمرار برگزاری جشنواره های رضوی در طول سال اظهار داشت: این تصمیم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با هدف ترویج و تبلیغ سیره و روش امام رضا در طول سال است تا منحصر به دهه کرامت نشود.
وی افزود: در این خصوص بنا به تصمیم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مقرر شد جشنواره ملی داستان رضوی که همه ساله در دهه کرامت برگزار می شود زمان آن به شهریورماه منتقل شود.
دلآرام یادآور شد: مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان که میزبانی برگزاری این جشنواره را بر عهده دارد نیز تصمیم گرفتنند جشنواره مذکور را در روزهای نهم و دهم شهریور همزمان با ایام ولادت با سعادت حصرت امام موسی الکاظم (ع) برگزار نمایند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص زمان انتشار فراخوان این جشنواره نیز اظهار داشت: فراخوان مذکور پس از تایید نهایی در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ابتدا از طریق سایت و بولتن جشنواره امام رضا (ع) منتشر و سپس مراحل چاپ و رونمایی از پوستر جشنواره در این استان انجام خواهد شد.
جشنواره ملی داستان رضوی تاکنون شاهد برگزاری ۱۳ دوره به میزبانی استان سمنان بوده است و چهاردهمین دوره آن نیز شهریور ماه سال ۹۷ برگزار می شود.
در مدت ۱۳ دوره برگزاری این جشنواره ۹ هزار و ۶۵۶ اثر داستانی توسط شش هزار و ۲۴۰ نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال و مورد داوری قرار گرفته است.
جشنواره مذکور که در دور اول ۱۱۷ اثر را از ۶۸ نویسنده دریافت کرده بود در دوره سیزدهم شمار نویسندگان شرکت کننده به یک هزار و ۲۰۵ نفر و آثار ارسالی آنها به یک هزار و ۷۷۴ اثر رسیده که بیانگر رشد بالایی است.
جشنواره ملی داستان رضوی در بخش های مختلف داستان کوتاه، کوتاه کوتاه و بلند یا رمان برگزار می شود که بخش رمان آن به صورت دو سالانه است.
علاوه بر این جشنواره مذکور دارای بخش های جنبی نیز است که در دوره سیزدهم دو بخش کرامت انسانی و حادثه قطار مسافری تبریز – مشهد از بخش های ویژه آن بود.