ممنوعیت صدور مجوز مشاغل خانگی مرتبط با طیور در استان سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در سمنان تأکید کرد.
به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، علی آقا شاهی در جلسه کمیته فنی که با موضوع پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان برگزار شد اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی در بین پرندگان است که در فصل زمستان شیوع پیدا می‌کند .

وی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در مرغداری‌های استان سمنان سبب کنترل و عدم شیوع این بیماری می‌شود بیان کرد: با رعایت اصول بهداشتی از سوی مرغداری‌های استان سمنان، موج نخست بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشد و انتظار می‌رود تا این روند ادامه یابد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با تأکید بر اینکه شیوع این بیماری سبب تلفات شدید در طیور شده و این مهم ممکن است بر بازار مصرف محصولات مرتبط با طیور تأثیر بگذارد بیان کرد: باید با رعایت مسائل بهداشتی و بررسی دقیق موارد غیرعادی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های سمنان پیشگیری کرد .

وی با اشاره به برخی مصوبات این نشست گفت: باتوجه به شیوع این بیماری مشترک مقرر شد تا دوره‌های آموزشی و ترویجی برای گروه‌های مختلف هدف مرغداران صنعتی بومی روستایی عمومی مردم و به‌ویژه روستاییان با همکاری مشترک جهاد کشاورزی، دامپزشکی شرکت تعاونی مرغداران، بخشداری و دهیاری‌ها برگزار شود .

برگزاری ممنوعیت صدور مجوز مشاغل خانگی در حوزه طیور یا ماکیان و فرآورده‌های آن از دیگر مصوبات مهم این جلسه در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سمنان بود همچنین تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای به مرغداران از سوی شرکت تعاونی مرغداران و تلاش در جهت گزارش تلفات غیرعادی پرندگان به دامپزشکی و عدم خرید طیور از سایر استان‌ها از دیگر از مصوبات این نشست بود.