تکمیل فاز اول پارک موزه دفاع مقدس سمنان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از تکمیل فاز اول پارک موزه دفاع مقدس سمنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس با اعلام این خبر گفت : در این مرحله مجموعه فرهنگسرای دفاع مقدس ، صحن انقلاب ، یادمان شهید گمنام، کتابخانه تخصصی و میدان تجهیزات نظامی به بهره برداری میرسد.
سرهنگ سلامی با بیان اینکه کارهای عمرانی ساختمان اصلی موزه نیز به پایان رسیده است گفت: با برنامه ریزی های انجام شده کار موزه آرایی آن تا یک سال آینده انجام میشود.
در این جلسه تعدادی از اعضا گزارشی از انجام تعهدات شهرداری و شورای شهر ، شرکت های برق و آب و فاضلاب و بنیاد مسکن برای محوطه سازی ، ایجاد سنگرهای مربوط به لشکر ۵۸ تکاور ذولفقار ، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی توجه به نماد عشایری از مصوبات این جلسه بود.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان / در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع با اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد تومان در سه مجموعه ساخته شده که فاز اول آن به وسعت چهار هزار متر مربع آماده بهره برداری است.
سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان پیش از این جلسه از روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دیدن کرد .
وی وجود این پارک موزه در استان را فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: در ساخت، تجهیز و تکمیل این پارک موزه باید از همه ظرفیتها و توانمندیهای استان بهره گیری شود تا مجموعه ای ماندگار از دفاع مقدس به یادگار بماند.