پذیرایی از گردشگران خارجی در خانه‌های تاریخی سمنان

شهردار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های شهر تاریخی سمنان پیشنهاد داد از گردشگران خارجی در خانه‌های تاریخی و اقامتگاه‌های بومگردی پذیرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا-منطقه سمنان، دکتر ناظم رضوی در دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان که باحضور رئیس و اعضای شورای شهر سمنان برگزار شد با قدردانی از اعتماد وزیر کشور، استاندار و اعضای شورای شهر برای انتخاب وی اظهار داشت: دوره کاری شهرداری‌ها در چند سال اخیر به دلیل کمبود منابع مالی دوره خاصی است و شرایط اقتصادی مردم هم سخت شده و ایجاب می‌کند علیرغم کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی خدمت شایسته ای به مردم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: عزم شورای شهر و شهرداری سمنان بر رقم زدن یک دوره خوب و موفق و کسب رضایتمندی بیشتر مردم است.

ناظم رضوی کسب درآمدهای پایدار در شهرداری ،فراهم آوردن بسترهای سرمایه گذاری در شهر را از دیگر برنامه های شهرداری سمنان عنوان و تصریح کرد :در بحث گردشگری هم اتفاقات خوبی در کشور رقم خورده اما سمنان علیرغم داشتن پتانسیل های بالا در زمینه گردشگری طبیعی و مذهبی و اماکن تاریخی سهم ناچیزی از درآمدهای گردشگری داشته است.

وی اظهار داشت: با احیا بافت تاریخی شهر می‌توان هویت اصیل و مذهبی سمنان را به آن برگرداند و لذا باید از مساجد و مدارس و بازار قدیمی شهر هم الگوی معماری گرفت و از گردشگران خارجی در خانه‌ها و اقامتگاه‌های تاریخی شهر پذیرایی کرد.

به گفته وی در بازدید اخیر تعدادی از کارشناسان حوزه بافت تاریخی جمله معماران برجسته کشوری و فعالان عرصه گردشگری از شهر سمنان اعلام شد که شهر سمنان ظرفیت های خوبی دارد و باید زمینه حضوربا امنیت و آرامش سرمایه گذاران را در شهر فراهم کنیم.

ایجاد پارکینگ های حاشیه ای و مکانیزه، آسفالت معابر شهری، استفاده از پساب و آب های نامتعارف برای توسعه فضای سبز شهری و حفظ باغات و ساماندهی استخرها از مواردی بود که شهردار جدید سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد.