شب نشینی مفصل در شب یلدا با صدا و سیمای مرکز سمنان

به مناسبت شب یلدا، صدا و سیمای مرکز سمنان، ویژه برنامه هایی را به مناسبت این آیین کهن ایرانی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای این مرکز با ویژه برنامه ” شب های نقره ای” به تهیه کنندگی حجت الله یحیایی و با دعوت میهمانانی از ادبا و هنرمندان هم استانی، آداب و رسوم نقاط مختلف استان در میهمانی ها و شب نشینی ها، به ویژه در شب یلدا و آداب و رسوم کهن ایران زمین و استان کهن سمنان، با شنوندگان رادیو همراه خواهد شد.

از نکات بارز این ویژه برنامه دعوت از مردم استان برای شرکت در پویشی است به نام” شب یلدا شب بدون تلفن همراه” که به بهترین عکس ارسالی از سوی شنوندگان در خصوص این پویش هدیه ای تعلق خواهد گرفت.

برنامه عصرگاهی “کوچه دلگشا” به تهیه کنندگی احترام امیدیان نیز از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰ به این موضوع خواهد پرداخت.

سیمای استانی مرکز سمنان هم با ویژه برنامه هایی، شب یلدا در کنار بینندگان خود خواهد بود.

برنامه ” شب چراغ” به تهیه کنندگی علیجان داعیان، به صورت زنده از ساعت ۱۸:۴۵ الی ۲۰، با دعوت از گروه های موسیقی محلی و هنرمندان بومی، به موضوع دور همی و صله رحم و معرفی آداب و رسوم مردم استان می پردازد.

همچنین ویژه برنامه زنده “شب عاشقان” به تهیه کنندگی و اجرای ناصر حامدی از ساعت ۲۱ الی ۲۳، نیز در شب یلدا با مخاطبان هم استانی سیمای مرکز سمنان همراه خواهد بود.

قدردانی از شایستگان و بزرگان هنر و ادبیات استان، اجرای زنده موسیقی با صدای خوانندگان هم استانی، تفال به دیوان خواجه اهل راز، شاهنامه خوانی، پرداختن به آداب و رسوم یلدا در نقاط مختلف استان، یادی از زلزله زدگان غرب کشور، گفت و گوی صمیمی با میهمانان و برقراری ارتباط تلفنی با استادان ادبیات کشور از بخش های ویژه برنامه ” شب عاشقان” است.