برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم در استان سمنان

در سال زراعی ۹۶-۹۵ در بیش از ۳۵ هزار هکتار از گندم زار های استان سمنان بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت : با تجهیز بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه های نوین آبیاری و افزایش تولید گندم، این سازمان درصدد کاهش اراضی کشت و افزایش تولید است.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم افزود : تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان ماه دی این رقم به بیش ۱۰۵ هزار تن می رسد.

میرعماد با بیان این که سمنان از استان های ممتاز کشور در تولید محصولات کشاورزی راهبردی است ،گفت: بیش از ۶۰ درصد از گندم تولید شده در اراضی کشاورزی استان سمنان به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.

تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری

وی تصریح کرد : در نیمه نخست امسال حدود ۴۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری اعتبار هزینه شد و این امر در افزایش محصولات کشاورزی باوجود کاهش اراضی نقش بسزایی داشته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد : ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ادوات و دستگاه های کشاورزی استان به منظور افزایش تولید محصول تخصیص یافت که با سود ۱۸ درصدی تا پایان امسال در بانک های عاملان به کشاورزان پرداخت می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان