کتاب سه‌جلدی “بازپیرایی نقوش تزیینی ابنیه تاریخی استان سمنان” رونمایی می‌شود

کتاب سه‌جلدی “بازپیرایی نقوش تزیینی ابنیه تاریخی استان سمنان” که توسط زوج نویسنده و هنرمند استان سمنان تألیف شده است، هفته آینده در حوزه هنری استان سمنان رونمایی می‌شود.

محمد سهرابی، یکی از نویسندگان این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، کتاب “بازپیرایی نقوش تزئینی ابنیه تاریخی استان سمنان” در سه جلد شامل جلد اول شهرستان سمنان، جلد دوم شهرستان‌های شاهرود و میامی و جلد سوم شهرستان‌های دامغان و مهدیشهر تألیف شده است.

وی افزود: این سه جلد کتاب از سلسله کتاب‌های دانش نامه فرهنگ و تمدن استان سمنان است که به همت حوزه هنری استان به چاپ رسیده است.

نویسنده کتب “بازپیرایی نقوش تزیینی ابنیه تاریخی استان سمنان” ادامه داد: در این کتاب نقوش تزئینی ابنیه تاریخی با قدمت بیش از صد سال مورد برسی قرار گرفته است. این نقوش به صورت خطی و گرافیکی آماده شده تا ماده خامی باشد برای علاقه‌مندان و دانشجویانی که به دنبال نقش‌های تزئینی جهت استفاده در امور طراحی و… هستند.

سهرابی با بیان اینکه سرکار خانم بهناز لاهوتی نیز یکی دیگر مؤلفین این کتب بودند و کمک بسیار زیادی نمودند، اذعان داشت: این پروژه سه سال به طول انجامید تا به چاپ برسد و و انشاءالله این کتب روز شنبه هفته آینده در حوزه هنری استان سمنان رونمایی خواهند شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان