واژگونی خودرو دلیل بیشتر تصادفات رانندگی در استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان: واژگونی خودرو دلیل ۶۲ درصد تصادفات رانندگی جاده های استان سمنان در شش ماه نخست سال جاری بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس راه استان سمنان گفت : علت اصلی این امر خواب آلودگی و خستگی راننده به دلیل طولانی و کویری بودن محورهای ارتباطی استان است و مسافران باید توجه داشته باشد هنگام تردد برای استراحت کافی رانندگان در توقفگاه ها زمان بندی و برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود : در شاخص نوع وسایل نقلیه در تصادفات خودروهای سواری با بیش از ۶۲ درصد، بیشترین سهم را در تصافات جاده های استان در ۶ ماهه اول ۹۶ داشته است.

وی تصریح کرد : علت ۷۳ درصد تصادفات در ۶ ماهه اول امسال در جاده های سمنان، بی‌توجهی راننده به جلو بوده است.

سرهنگ خسروجردی با بیان این که بیشترین تصادفات منجر به فوت و جرح به خاطر نبستن کمربند ایمنی و داشتن سرعت غیرمجاز بوده است،اظهار داشت : اکنون کنترل سرعت و نظارت بر بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، در دستور کار ماموران پلیس راه قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود : بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۶ ماهه اول ۹۶، ۹۰ کشته در استان سمنان در تصادفات جاده ها ثبت شده است.

وی تصریح کرد: استان سمنان در شاخص کنترل و ضبط تخلفات، رتبه سوم کشور را دارد که این امر کاهش ۱۰ درصدی کشته شدگان را در پی داشته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان