‌ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تغییر کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان از تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان سمنان خبر داد و گفت: کاهش مصرف انرژی مهم‌ترین رویکرد دولت در ایام تابستان است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حشمت‌الله عسگری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به چالش جدی کمبود آب در استان سمنان اظهار داشت: کمبود آب و افت شدید سطح منابع آبی در سمنان و برخی شهرستان‌های استان ضرورت صرفه‌جویی در انرژی را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در این راستا از ۱۶ تیرماه ساعت کار ادارات تغییر می‌یابد تصریح کرد: روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به وضعیت ساعت اداری در روزهای پنجشنبه یادآور شد: ساعت کار در آخرین روز کاری هفته از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: این تغییرات تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد و عموم مردم نیز باید در این راستا با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند.

عسگری با بیان اینکه ساعت کار بانک‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی و سایر مراکز خدماتی استان با توجه به شرایط خاص خود عمل می‌کنند اعلام کرد: کم‌آبی و کاهش مصرف انرژی باید برای عموم مردم اطلاع‌رسانی شود و طرح‌های فرهنگی در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب اجرایی شوند.

وی ابراز داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند پس از پایان ساعت اداری نسبت به خاموش بودن سامانه سرمایشی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر لزوم مشارکت و همکاری عموم مردم در صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی بیان کرد: ایام تابستان به سبب گرمای شدید هوا و عدم بارش نزولات آسمانی بحرانی جدی برای مصرف آب در استان است.