کاهش ۵۰درصدی حوادث رانندگی در استان سمنان

سمنان-رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه حوادث رانندگی طی مهر ماه سال جاری در استان ۵۰ درصد کاهش داشت، گفت: در این مدت ۱۵ نفر در محورهای مواصلاتی جان باختند.

سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر از وقوع ۱۶۰ فقره سانحه جرحی و فوتی طی مهرماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و ابراز داشت: در این مدت ۱۵ نفر در جاده‌های استان جان باختند و ۲۳۸ نفر نیز مجروح شدند که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با راننده های متخلف و حادثه ساز به طور جدی برخورد می کند، افزود: در مهر ماه سال جاری تعداد ۳۸ هزار و ۱۰۵ مورد برگه جریمه در استان سمنان صادر شد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه عامل ۵۷ درصد حوادث رانندگی مهر ماه سال جاری به دلیل بی توجهی راننده به جلو است، ابراز داشت: خستگی و خواب آلودگی، صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن راننده در حین رانندگی مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی را تشکیل می دهند.

خسروجردی ۴۴ درصد حوادث رانندگی مهر ماه سال جاری را واژگونی خودرو برشمرد و تصریح کرد: محورهای استان سمنان به دلیل یکنواختی و کویری بودن مسیر به شدت مستعد خواب آلودگی است که رانندگان باید در تردد از این مسیر دقت نظر داشته باشند و در سفر به مناطق کوهستانی و کویری احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: خوشبختانه در تعطیلات آخر هفته حادثه فوتی در محورهای استان سمنان گزارش نشد و حوادث جرحی خاصی را نیز شاهد نبودیم که امیدواریم با رعایت الزامات قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش آمار ترافیک و سوانح باشیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان