وجود ۴۲ ماده معدنی در استان سمنان

استاندار سمنان گفت : از ۷۲ ماده معدنی ۴۲ ماده در این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در حاشیه جلسه شورای معادن گفت : استان سمنان یک استان صنعتی و معدنی است که معدن یک پتانسیل خدایی است و باید نسبت به فرآوری و بهره‌گیری از محصولات معدنی اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

وی با بیان اینکه از ۷۲ ماده معدنی ۴۲ ماده در استان سمنان وجود دارد افزود: به هر دلیلی از این مواد معدنی بهره‌برداری کافی نشده و این مسئله به ضرر اقتصاد و اشتغال کشور است.

استاندار سمنان با اشاره به تصویب ماده ۴۳ قانون پنج‌ساله برنامه سوم تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی هر سه قوه را برای انجام این کار مکلف کرده است و علاوه بر قوه مجریه سایر قوا نیز درگیر این مسئله شدند.

وی با اشاره به حضور تعدادی افراد حقیقی و حقوقی در نشست‌های شورای معادن تصریح کرد: رفع مشکلات معادن استان سمنان در دستور کار اعضای این شورا قرار دارد چراکه معادن از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های الهی است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود: تحریم‌ها روی صنعت ما درگذشته اثر گذاشته بود اما روی معدن اثر چندانی نداشت چراکه معادن در داخل قرار دارد و می‌توان برای فرآوری آن‌ها قدم‌های مؤثری برداشت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان