واحد تولید انرژی برق از زباله در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار سمنان گفت: واحد تولید انرژی برق از زباله در استان سمنان تا ۶ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد همتیان صبح امروز در جلسه بررسی تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان اظهار داشت: شاخص‌ترین طرح‌هایی که در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شد در حوزه تولید انرژی بود.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران خارجی از این طرح‌ها یادآور شد: طرح تولید انرژی برق از زباله در این استان با مشارکت و حمایت سرمایه‌گذاران آلمانی در استان اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان تصریح کرد: همکاری و تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل روند اداری جهت اخذ مجوزهای اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا ۶ ماه آینده واحد تولید انرژی برق از زباله در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: این امر با توجه به بحران کم‌آبی در استان سمنان مقرون به سرفه است و گامی مؤثر در راستای کاهش میزان مصرف آب و حفاظت از منابع آبی موجود است.

همتیان با تأکید بر اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان که دارای توجیه اقتصادی هستند با جذب سرمایه‌گذاران به‌زودی در استان اجرایی می‌شود افزود: تاکنون بیش از ۱۴۵ مورد مذاکره با سرمایه‌گذاران آلمانی برای اجرایی شدن این طرح انجام‌شده است.

وی ابراز داشت: با اعلام تقویم زمان‌بندی و دستور اجرایی طرح از سوی سرمایه‌گذاران آلمانی روند فعالیت اجرای آن به‌زودی تصویب می‌شود.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از اهداف مهم اجرای طرح تولید انرژی برق از زباله است و این امر می‌تواند تحول عظیمی را در حوزه تولید انرژی‌های تجدید پذیر در استان ایجاد کند.

انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید:
http://tn.ai/1637740