هنرمند سمنانی در همایش ملی گرافیک و کاریکاتور دوم شد

هنرمند سمنانی در همایش ملی گرافیک و کاریکاتور دوم شد
هنرمند انجمن هنرهای تجسمی شهرستان سمنان در همایش ملی گرافیک و کارتون در بخش گرافیک عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این همایش ملی توسط اداره کل ورزش و جوانان و استانداری یزد برگزار شد و سمیه سلطانعلیان از فعالین انجمن تجسمی شهرستان سمنان با رأی هیئت داوران این عنوان را کسب کرد.

هدف از برگزاری این همایش، فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور و تولید آثار و محصولات فرهنگی در ارتباط با ازدواج و خانواده و نشر آن در بین جوانان و خانواده‌ها عنوان شد.

این همایش در موضوع های جامعه خانواده محور و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده، برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد، ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان، فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی در خانواده، جنگ نرم دشمنان، فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی و خانواده و اوقات فراغت برگزار‌ شد.

دبیر اجرایی نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکانور آب و تراب با بیان اینکه این همایش در دو بخش پوستر، کارتون و کاریکاتور برگزار شده است گفت: ۴٣۵ اثر به دبیرخانه همایش از سراسر کشور دریافت شد که از این تعداد ٢١٢ اثر مربوط به بخش کاریکاتور و ١٩٩ هم پوستر بود.

حمیدرضا صالحیه با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده از استان تهران با ٨٢ اثر بود افزود: مشهد با ۴١ اثر، اصفهان ۴٠ اثر و یزد و کرمانشاه نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

در این آیین مهران پندار از هرمزگان، سمیه سلطانعلیان از سمنان و محسن حاجی حسینی از یزد به ترتیب در بخش پوستر اول تا سوم شدند.

در بخش کاریکاتور نیز مهناز یزدانی از اصفهان، حامد مرتضوی علوی از خراسان شمالی و یلدا هاشمی نژاد از اردبیل اول تا سوم شدند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان