هر ماه یک وزیر به سمنان می‌آید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:
هر ماه یک وزیر به سمنان می‌آید/ برای تحقق شعار سال نباید منتظر دستورالعمل از مرکز ماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: برای تحقق شعار سال نباید منتظر نسخه و دستورالعمل از مرکز باشیم.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان محمد همتیان در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر به منظور اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی و تشکیلات جدید فرمانداری‌ها که با حضور فرمانداران استان برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران برای تحقق شعال سال باید همه توان و تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی با بیان‌اینکه یکی از مباحث مهم و مورد تاکید مسئولان ارشد استان؛ تحقق شعار سال است اظهار امیدواری کرد: با اقدامات طراحی شده از سوی فرمانداران شهرستان‌های استان؛ شاهد تحقق شعار سال در استان باشیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان ضمن اشاره به مشکلات اشتغال در کشور، با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰۲ درصد از سهم اشتغال در نظر گرفته شده برای استان؛ جذب شده است ادامه داد: استان سمنان در سال ۱۳۹۶ در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه دوم کشور را کسب کرد.

همتیان بر لزوم ارتقاء رتبه استان سمنان در جذب وام اشتغال روستایی تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در حوزه روستایی در استان وجود دارد باید همت کنیم تا رتبه و جایگاه استان را در جذب وام اشتغال روستایی ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به معضل کم‌آبی در کشور و استان سمنان تصریح کرد: دولت در این راستا سیاست‌های بسیار مطلوبی را در جهت تشویق کشاورزان به اجرای طرح‌های آبیاری نوین در نظر گرفته لذا می‌بایست مجموعه این اقدامات در جهت جذب کامل این تسهیلات انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به تاکید استاندار سمنان بر تکمیل پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت، افزود: برنامه‌ریزی اساسی به‌منظور بهره‌برداری از این پروژه‌ها باید مورد توجه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت حضور حداقل یک وزیر در هر ماه در استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را در سفر وزرا به استان با ماهیت استانی تنظیم کنند.