مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای سالمندان و معلولان

فرماندار سمنان با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضای شهری برای سالمندان و به‌ویژه معلولین گفت: مناسب‌سازی اماکن و همچنین محیط شهری برای دو قشر سالمند و معلول سمنانی در دستور کار است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی در نشست مشترک فرهیختگان مرکز استان اظهار داشت: باید توجه ویژه‌ای به قشر سالمند و همچنین معلول جامعه صورت گیرد و امکانات لازم برای رفاه این افراد به کار گیری شود.

وی بر ضرورت مناسب سازی محیط شهری برای سالمندان و معلولین سمنانی تأکید کرد و افزود: مناسب‌سازی محیط شهری برای این ۲ قشر در حال پیگیری است.

فرماندار سمنان با اشاره به تعداد افراد سالمند زیر پوشش بهزیستی سمنان گفت: در حال حاضر۷۵۷ سالمند زیرپوشش بهزیستی سمنان بوده که از این تعداد ۴۰۶ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد سالمند از خدمات مرکز بهزیستی سمنان بهره‌مند هستند به برخی از این خدمات اشاره کرد و گفت: سالمندان زیر پوشش بهزیستی از خدمات ویژه در مرکز شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و خدماتی دیگر مانند دریافت مستمری بهره‌مند هستند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه سالمندان در خانه و جامعه دارای جایگاه ویژه‌ای هستند از آنان به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند نام برد و افزود: باید جایگاه سالمندان در خانواده و جامعه بیش از پیش حفظ شود.

دانایی بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان سمنانی نیز تأکید کرد.