محاسبه عوارض‌های شهرداری سمنان تا ۱۵ اردیبهشت طبق تعرفه سال ۹۸

سید مسعود سیادتی، رییس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: کلیه عوارض‌های شهرداری این شهر تا ۱۵ اردیبهشت، به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، بر اساس تعرفه‌های سال ۹۸ محاسبه می‌شود.
سید مسعود سیادتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شیوع ویروس کووید-۱۹ بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار شهروندان را تحت تاثیر قرارد داده که کاهش درآمدها مهترین پیامد این امر است.

محاسبه عوارض‌های قابل پرداخت به شهرداری‌ها بر اساس تعرفه‌های سال گذشته از مصوبات جلسه شامگاه یکشنبه شورای شهر سمنان است که به منظور کاهش پیامدهای منفی شیوع کرونا در جامعه و حمایت از شهروندان به تایید اعضا رسید.

سیادتی با تاکید بر اینکه این تخفیف تنها تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قابل اجراست، ادامه داد: تخفیف مذکور کلیه عوارض‌ها مانند عوارض ماده ۱۰۰، عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه (مشاغل)، بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی و غیرمسکونی) و عوارض سالیانه خودروها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید با پرداخت به هنگام عوارض پایدار، در توسعه و عمران شهر خود سهیم باشند، گفت: درآمدهای مورد نیاز شهرداری برای تامین اداره شهر باید حرکت شهر به سمت توسعه پایدار را شتاب بخشد تا فرصت زندگی برای نسل‌های حال و آینده نیز به درستی فراهم آید.

سیادتی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان تخفیف‌های ویژه‌ای را برای عوارض احیای بافت فرسوده در نظر گرفته است، گفت: اعمال این تخفیف‌ها نیز تا ۱۵ اردیبهشت امسال تمدید شد.

فرهنگ‌سازی به منظور آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به اهمیت و ضرورت حفظ و احیای این بافت‌ها، خانه‌ها و بناها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دستگاه‌های اجرایی با همکاری و همیاری رسانه ها می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند.

سمنان در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در مسیر تهران به مشهد قرار دارد.

از ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار محدوده شهر سمنان ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده است که ۲۵۰ هکتار بافت تاریخی شامل بناهای تاریخی است و ۴۳ هکتار بافت ویژه شامل مسجد امام(ره)، مسجد جامع، امامزاده یحیی(ع)، راسته بازار و بازار شیخ علاالدوله محسوب می شود.