سرمای مطبوع بهاری تا پایان اردیبهشت میهمان سمنان است

سمنان-ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: سرمای مطبوع و بارش های بهاری تا پایان اردیبهشت ۹۸ پدیده غالب‌ در این استان است.
ایرج مصطفوی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ورود سامانه های بارش زا به استان سمنان در هفته های پیش رو، افزود: سامانه بارشی جدیدی از سه شنبه هفته جاری وارد سمنان می شود و مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی بیان کرد: سامانه بارش زای‌ دیگری هفته آینده به صورت بارش های رگباری و پراکنده پدیده غالب استان سمنان می شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: بارش ها تا پایان اردیبهشت ماه به صورت پراکنده و گاهی با رعد و برق همراه است.
وی با اشاره به متفاوت بودن شدت‌ بارش ها در مناطق مختلف استان سمنان، تصریح کرد: بارندگی ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی از شدت بیشتری برخوردار است و در مناطق دشتی این استان به صورت پراکنده خواهد بود‌.
مصطفوی با اشاره به سرمازدگی باغ ها و مزرعه ها در روزهای گذشته، به شهروندان توصیه کرد وسایل گرمایشی منازل و نیز پوشش گلخانه ها تا پایان ماه جاری جمع آوری نشود.

** ابرناکی و وزش باد برای سمنان پیش بینی شد
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: ابرناکی، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ برای ۴۸ ساعت آینده این استان پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، برای این استان افزایش ابر، گاهی وزش باد و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش های پراکنده باران گاهی با رعد و برق در این مدت پیش بینی می شود.
مصطفوی خاطرنشان کرد: به تدریج تا سه شنبه گسترده فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر به بخش هایی از غرب، مرکز و شرق استان نیز می رسد.
وی تاکید کرد: فعالیت این سامانه تا سه شنبه در نواحی شمالی استان سمنان تقویت می شود.
مصطفوی ابراز داشت: دمای هوای استان سمنان بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد تا پایان هفته جاری افزایش نسبی دارد.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.