ساخت خانه اسکواش در مجموعه ورزشی شهید چمران

نایب‌رئیس هیأت اسکواش استان سمنان گفت: خانه اسکواش سمنان درمجموعه ورزشی شهید چمران در حال ساخت است.
زهرا شهروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح برنامه‌های هیأت اسکواش استان سمنان، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در دستور کار داریم که بخشی در حال انجام است و بخشی هم در ماه‌های آینده اجرا می‌شود.

نایب‌رئیس هیأت اسکواش استان سمنان تأکید کرد: لیگ اسکواش بانوان استان در حال برگزاری است و ۶ تیم از سراسر استان در این رقابت‌ها حضور دارند و این مسابقات تا اواخر بهمن‌ماه به شکل هفته‌ای برگزار می‌شود.

شهروی با بیان اینکه مسابقات اسکواش به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌‌شود، ادامه داد: برگزاری رقابت‌های اسکواش به مناسبت دهه مبارک فجر را در پیش داریم که به شکل استانی برگزار می‌شود و سال گذشته میزبان اردوی تیم ملی برترین‌ها هم بودیم.

نایب‌رئیس هیأت اسکواش استان سمنان با اشاره به اینکه حدود ۲۵۶ اسکواش‌باز در این استان در بخش مردان و بانوان فعالیت دارند، اضافه کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ اسکواش‌باز استان زن هستند و درمجموع ۲۰۰ اسکواش‌باز بیمه‌شده زن و مرد در استان سمنان فعالیت دارند.

شهروی با بیان اینکه خانه اسکواش در سالن الغدیر مجموعه شهید چمران سمنان در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارد، تصریح کرد: زمان دقیق افتتاح این سالن مشخص نیست و شهرستان‌های دیگر استان سمنان فضای اختصاصی اسکواش ندارند.

وی بیان کرد: یک ساختمان برای اسکواش استان سمنان در اختیار داریم و سه چهار سالی است که ورزشکاران از این فضای دوکورته استفاده می‌کنند.

نایب‌رئیس هیأت اسکواش استان سمنان با تأکید بر اینکه اسکواش پرسرعت‌ترین ورزش دنیا است، اضافه کرد: به این ورزش شطرنج ایستاده هم گفته می‌شود و برخلاف تنیس، بازیکنان در کنار هم می‌ایستند و با هم به رقابت می‌پردازند و جذابیت خاصی دارد.

شهروی با اشاره به اینکه استان سمنان در اسکواش کشور رتبه دهم را دارد که رتبه خوبی به شمار می‌رود، اظهار کرد: سعی می‌کنیم با تلاش‌های بیشتر در آینده رتبه اسکواش استان را در کشور ارتقا دهیم و شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم.