زائرسراها و مدارس در صدر فهرست میزبانی از مسافران نوروزی سمنان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان از افزایش ۱۴ درصدی اقامت مسافران نوروزی در این استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر دادو
به گزارش ایسنا-منطقه سمنان مهدی جمال با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان اقامت مسافران نوروزی در استان در این چند روز از افزایش خوبی برخوردار بوده است.
وی افزود: روز گذشته ۲۸ هزار و ۸۱۷ نفر مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند که این میزان حکایت از افزایش ۱۴ درصی اقامت میهمانان نوروزی در استان دارد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بازدید ۳۲ هزار و ۱۰۲ گردشگر از جاذبه های گردشگری استان خبرداد و گفت: این میزان نیز به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است.
جمال با بیان اینکه بیشترین میزان اقامت در استان سمنان شامل زائر سراهای استان سمنان می شود ، افزود: بیشترین اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان پس از زائرسراها به تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، اقامتگاه های موقت واقامتگاه های بوم گردی اختصاص دارد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، از انجام ۵۵ مورد بازدید نظارتی در مراکز اقامتی، رستوران ها و سایر تاسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: تا کنو ن شکایتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان ارائه نشده است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۸۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.