راه‌اندازی اپلیکیشن شهروندی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهیار گرانمهر، معاون توسعه مدیریت شهرداری سمنان در تاریخ ۶ دی در جلسه شورای شهر سمنان از راه‌اندازی اپلیکشن شهروندی تا پایان سال در این شهر خبر داد و گفت: این اپلیشکن قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند خواهد بود و با استفاده از آن شهروندان قادر به استفاده از خدمات فرهنگی و اجتماعی می‌شوند.

گرانمهر با بیان اینکه شهروندان با مشارکت‌پذیری بالا در کارت شهروندی خود اعتبار بالاتری را خواهند داشت، افزود: با استفاده از این اپلیکشن و تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس به پنل رفت و آمد اتوبوس مردم قادر خواهند بود از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند و این اوج ارج نهادن به‌وقت شهروندان است.

معاون توسعه مدیریت شهرداری سمنان ادامه داد: این اپلیکشن قابل استفاده در تاکسی‌ها خواهد بود، که در این روش امکان پرداخت کرایه با استفاده از کارت شهروندی وجود دارد.

به گفته وی با این روش مبلغ به صورت الکترونیکی و بدون وقفه به‌حساب رانندگان تاکسی واریز می‌شود از سوی دیگر هم محاسبات اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی به صورت آنلاین پرداخت خواهد شد و رانندگان می‌توانند همان لحظه کرایه را دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت شهرداری سمنان از دیگر موارد استفاده از این اپلیکشن را در بازیافت زباله‌های شهری برشمرد و اظهار کرد: با این روش مردم زباله‌های خود را به‌صورت تفکیک‌شده در اپلیکشن اعلام کرده و سپسس پرسنل سازمان پسماند به درب منزل مراجعه و کالا را دریافت می‌کنند.

گرانمهر یادآور شد: مردمی که از کارت شهروندی استفاده می‌کنند با بهره‌گیری از این اپلیکشن می‌توانند از مراکزی که در این سامانه ثبت‌نام کردند محصولات خود را با تخفیف خریداری کنند.