درخواست دریافت بیمه بیکاری در سمنان نیازی به مراجعه حضوری ندارد

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: درخواست دریافت مقرره بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
افراد متقاضی دریافت مقرره بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه‌ bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می‌گیرد.وسایل نقلیه جا به جاکننده کارگران نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.
غنیان یادآور شد: اعتبار گواهینامه‌های ایمنی پیمانکاری و گواهینامه‌های تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی که اعتبار آنها تا اسفند است تا پایان فروردین ۹۹ تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.براساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده به واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی مقرری بگیران بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها و ادارات اجرایی استان نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.
غنیان گفت: تشکیل نشست رسیدگی هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان متوقف شده و برگزاری تمام کلاس‌های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی نیز لغو شده است.
از ظهر دیروز یکهزار و ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۷ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰۹ نفر در روز شنبه بیست و چهارم اسفند افزایش یافت.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.