درخشش کتابداران استان سمنان در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان گفت: طی سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار نسخه کتاب به امانت‌گرفته شده است.
به گزارش مرآت، سعید دهقان لو سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: در آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی که در تهران برگزار شد، سه کتابدار استان به مرحله ملی راه یافتند و از عباسعلی زیبا، کتابدار این استان نیز به‌عنوان پیشکسوت قصه‌گویی تجلیل شد.
وی افزود: سال گذشته خیران ۲۶۰ هزار جلد کتاب که ارزش ریالی این تعداد کتاب اهدایی بالغ‌بر دو میلیارد ریال به کتابخانه‌های استان اهدا کردند .
دهقانلو مطرح کرد: اجرای اولین مسابقه لیگ کتابخوانی ویژه دانش آموزان نوجوان در شاهرود، اجرای مسابقات نقاشی و کتابخوانی در شهر سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، «پویش انقلاب» در دامغان و «۴۰ مدرسه و ۴۰ کتاب» در شهر گرمسار و آرادان ازجمله مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی اجراشده در سال گذشته است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان ابراز داشت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۷ هزار و ۹۷۸ نفر از استان سمنان شرکت‌کننده داشت که در بخش پویش کتاب‌خوان مجازی از تعداد بالغ‌بر ۹ هزار نفر شرکت‌کننده کل کشور تعداد هزار و ۶۵۴ نفر از استان حضور داشتند که این تعداد ۱۷ درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: یک هزار و ۴۰۶ روستای کشور در طرح انتخاب روستاهای دوستدار کتاب نامزد شده بودند که با رأی هیئت‌داوران، روستای مومن‌آباد سمنان در ردیف ۱۰ روستای دوستدار کتاب قرار گرفت.