خیابان کهنه دژ محور گردشگری شهر سمنان می شود

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان با اشاره به اینکه خیابان کهنه دژ سمنان محور گردشگری سمنان می گردد، افزود: در همین راستا ۲ خانه مسکونی دیگر در حال تملک است که پس از توافق، کار اجرایی جهت تبدیل به خانه های تاریخی انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، حجت اله ذوالفقاری در ادامه گفت: مقرر شده است در خیابان کهنه دژ سمنان، بدنه سازی و کف فرش خیابان توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با مشارکت شرکت عمران مسکن سازان انجام می شود.

وی بیان داشت: ما منتظر تعیین تکلیف و جابجایی تاسیسات شهری در این خیابان توسط ارگان های مربوطه هستیم و پس از آن مصالح مورد نیاز جهت شروع عملیات توسط سازمان، در اختیار شرکت عمران مسکن سازان قرار می گیرد.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در ادامه اظهار داشت: در این خیابان، عملیات عمرانی دو خانه تاریخی شامل خانه خطیبی و خانه دانایی در حال پیگیری و انجام است.

ذوالفقاری در ادامه تصریح کرد:عملیات عمرانی خانه خطیبی بیش از ده دوز است که آغاز شده و پیش بینی می شود عملیات عمرانی آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: کار استحکام بنا و مقاوم سازی خانه دانایی نیز تا پایان آذر ماه شروع و طبق برنامه ریزی تا پایان سال و پس از اتمام مقاوم سازی که بسیار هم حساس است، کار اجرایی آن توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری صورت می پذیرد.