حذف مشق شب دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر ضرورت توسعه رقابت‌های گروهی در دوره اول مقطع ابتدایی به عنوان سیاست مهم آموزش و پرورش این استان تأکید کرد و گفت: بر این اساس مشق شب برای دانش‌آموزان سه پایه اول دوره ابتدایی در مدارس استان سمنان حذف شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اظهار داشت:ادارات کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سه ضلع مهم تعلیم و تربیت در استان سمنان محسوب می‌شوند و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور در ساحت‌های ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم هم‌افزایی این سه ضلع است.

وی با تأکید بر لزوم هم افزایی این سه نهاد مهم در آموزش و پرورش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: در صورتی که این دستگاه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده نکنند؛رسیدن به اهداف عالی تعیلم و تربیت بسیار دشوار شده یا اینکه مسائل و برنامه‌های تربیتی با تأخیر انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رویکردهای جدید در نظام تعلیم و تربیت کشور زمینه‌ساز تحقق این مهم است.

دستورانی با بیان اینکه حذف مشق شب در دوره اول ابتدایی اتفاق جدیدی است که امسال در راستای اجرای سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر توسعه رقابت‌های گروهی رقم می‌خورد خاطرنشان کرد: بر این اساس آنچه در حوزه دانش قرار است اتفاق بیفتد؛ تنها باید در درون مدرسه باشد و محیط خارج از مدرسه مخصوص تربیت اجتماعی، دینی، سیاسی، ورزشی و دیگر ساحت‌های سند تحول خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیات اجرایی طرح حذف مشق شب در دوره اول ابتدایی تصریح کرد: در اجرای این طرح انجام فعالیت‌های مهارت محور و گروهی جایگزین مشق شب خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه امسال بخشی از محتواهای آموزشی از سوی شورای مدرسه و با محوریت مدیران مدارس تدوین می‌شود گفت: به زودی دستور اجرای این طرح نیز به مدارس ابلاغ خواهد شد.

دستورانی افزود: بر اساس این طرح مدیران و شورای مدارس به اندازه ۲ ساعت در هفته برای دانش‌آموزان محتو‌اهای تربیتی و آموزشی تدوین می‌کنند.