جشنواره تئاتر استان سمنان آغاز به کار کرد

گرمسار – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر صحنه‌ای و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان با حضور گروه های نمایشی به میزبانی این شهرستان آغاز شد.

تقی نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بیست وهشتمین جشنواره استانی تئاتر صحنه‌ای و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان سمنان، بیان کرد: این جشنواره شاهد نمایش هشت کارصحنه‌ای و ۹تیم نمایش خیابانی در گرمسار خواهد بود.

وی افزود: در راستای تقویت اجراهای عمومی و ارتباط هر چه بیشتر تئاتر و تماشاگر در گرمسار هر تیم سه اثر را در نقاط مختلف این شهر (مقابل فرهنگسرا-پارک های بوستان کتاب، ۱۵ خرداد، شیلات، پارک قائم و منطقه کرند، چهل دوش و زندان گرمسار) به اجرا خواهند گذاشت.

دبیر جشنواره تئاتر صحنه‌ای و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان سمنان در ادامه گفت: در این جشنواره، سمنان با دو کار صحنه ای و چهار کار خیابانی، شاهرود با سه کار صحنه ای و یک کار خیابانی، دامغان با یک کار صحنه ای و یک کار خیابانی، مهدیشهر با یک کار صحنه ای و یک کار خیابانی و شهر گرمسار با یک کار صحنه ای و دو کار خیابانی به رقابت خواهند پرداخت.

نجفی تاکید کرد: در بخش نویسندگی، بازیگری زن و مرد، صحنه و دکورها به گروه و نفرات برتر شرکت کننده در این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد و دو کار برتر نمایش صحنه ای برای جشنواره معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت سطح آگاهی های فرهنگی و هنری در قالب هنر نمایش، ایجاد زمینه کافی برای شناخت و تشویق استعدادها و خلق آثار ارزشمند تئاتر صحنه ای و خیابانی، فرآهم آوردن زمینه رقابت سالم میان پدید آورندگان آثار نمایشی، تعامل و پیشرفت گروهی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه هنر تئاتر از اهداف این جشنواره است.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان سمنان از ۲۱ آغاز و تا ۲۴ شهریور به میزبانی گرمسار در حال برگزاری است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان