جذب ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سمنان هدف گذاری شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت : سهم این استان از میزان هدفگذای برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در ۶ ماهه دوم امسال ۳۰ میلیون دلار تعیین شده است.

منوچهر صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به رویکرد کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، جذب هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور از اولویت های اصلی سال ۹۶ است.

وی اظهارداشت : نزدیک به یک درصد از جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی باید در استان سمنان انجام شود که این میزان معادل ۳۰ میلیون دلار است.

وی با بیان این که برای تحقق این هدف تمامی برنامه ها و طرح های سال ۹۶ سمنان برای جذب سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی شده است،خاطرنشان کرد : تاکنون ۴۰ مورد مذاکره با سرمایه گذار خارجی و ۱۰۲ مورد مذاکره با سرمایه گذاران داخلی به صورت مستقیم برای جذب فعال اقتصادی در استان انجام شده است.

صادقی ادامه داد : مراحل اجرایی یک نیروگاه بادی با سرمایه گذاری یک شرکت آلمانی به مبلغ ۴۵ میلیون یورو در شهرستان دامغان در حال اجراست.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان اضافه کرد : برای جذب سرمایه گذار خارجی نشست های تخصصی و به صورت خاص اولویت های استان سمنان در کشور برنامه ریزی و مشخص شده است که تا پایان امسال بخش قابل توجه ای از آن ها در مرحله عملیاتی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ۸۷ طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.

در استان سمنان بیش از هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم ۳۸ درصدی در اشتغال این استان دارد، سال ۹۵ از استان سمنان بیش از ۳۲۳ هزار تن کالا با ارزآوری ۱۴۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۱۶ دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال ۹۴ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان