توزیع لاستیک بین کامیون‌داران سمنان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: توزیع دست کم یک‌هزار حلقه لاستیک برای ناوگان باری این استان تا پایان هفته جاری آغاز می شود.
احسان منصور کیایی در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری و مسافری در استان سمنان وجود دارد که از ابتدای خرداد امسال تاکنون، ۹۷۴ حلقه لاستیک به رانندگان کامیون در اندازه های مختلف توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در هفته گذشته به گمرک های کشور وارد شد که براساس برنامه ریزی های انجام شده از این تعداد، دستکم یک‌هزار حلقه لاستیک به استان سمنان ارسال می‌شود.
منصورکیایی ادامه داد: با توجه به کاهش تعرفه واردات لاستیک و توزیع آن در هفته جاری، پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از مشکلات ناوگان باری استان سمنان کاهش یابد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان گفت: به منظور کمک به ناوگان باری سمنان برای تامین بخشی از لوازم یدکی، با هماهنگی با شرکت های تولیدی، این لوازم با نرخ مصوب کارخانه در اختیار کامیون داران استان قرار می گیرد.
منصورکیایی تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار حلقه لاستیک برای ناوگان باری و مسافربری استان سمنان نیاز است که براساس تدوین برنامه میان مدت، تامین این لاستیک برای رفع مشکلات کامیون داران در دستور کار است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان اضافه کرد: در یک هفته گذشته بیش از پنج هزار و ۹۰۰ بارنامه از مبدا سمنان صادر شده است و با کمک نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، امنیت در جاده های استان برای تردد ناوگان باری و مسافری به طور کامل فراهم است.
به گزارش ایرنا، سمنان بیش از یک هزار راننده فعالیت دارند و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه فعال در بخش ناوگان بار استان وجود دارد.