تداوم خون گیری از اهدا کنندگان در ایام نوروز

برای تامین نیاز بیماران ، مراکز پنج گانه انتقال خون استان سمنان در ایام نوروز هم پذیرای اهدا کنندگان خون است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل انتقال خون استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت : این مراکز بجز روزهای بیست و نهم اسفند و اول فروردین ، در سایر روزهای نوروز ، پذیرای اهدا کنندگان خون هستند .
پژمان صالحی فر گفت : مراکز انتقال خون استان سمنان در سمنان ، شاهرود و دامغان در روز های دوم تا چهارم فروردین سال آینده از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و در روزهای پنجم تا نهم فروردین به حالت عادی و از روزهای ۹ تا یازدهم از هشت صبح تا ۱۳ فعال هستند.
مدیر کل انتقال خون استان سمنان همچنین با یادآوری برتری این استان از نظر میانگین اهدا کنندگان خون در هر هزار نفر جمعیت گفت : در کشور از هر هزار نفر ۲۷ نفر و در استان سمنان از هر هزار نفر ۳۷ نفر جزو اهدا کنندگان مستمر خون هستند و این در حالیست که این رقم تا چندی قبل در استان سمنان ۵۷ نفر در هر هزارنفر بوده است.
صالحی فر افزد : اگرچه استان سمنان در بسیاری شاخص های سازمان انتقال خون جزء استان های برتر و از جمله استان های معین تهران به شمار می رود اما آمار یازده ماهه امسال مراجعین مراکز ۵ گانه انتقال خون استان سمنان که سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر بود ، شش هزار نفرکمتر شده و این کاهش شمار اهداکنندگان را هم سه هزار نفر کمتر کرده است