تجمع خیابانی ۴۰۰ کودک برای محیط زیست و میراث فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی رویکرد مهارت‌های این نهاد فرهنگی است؛ از برگزاری تجمع خیابانی ۴۰۰ کودک سمنانی در راستای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال در نشستی با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ‌سازی در برنامه‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان توجه ویژه‌ای به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در اجرای برنامه‌های تربیتی خود دارد.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار شاخه مهم فرهنگی، علمی، هنری و ادبی و نیز مذهبی فعالیت می‌کند تصریح کرد: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، حفاظت از محیط زیست، توجه به مدیریت مصرف آب و انرژی با توجه به بحرانی که در این زمینه وجود دارد و نیز حمایت از کالای ایرانی از جمله رویکردهایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌های خود به آن توجه می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ناشی از کاهش سرانه مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی است عنوان کرد: از این رو توجه به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و هفته ملی کودک فرصتی برای نمود این برنامه‌هاست.

جمال با اشاره به اینکه امروز جامعه‌ای ۳۸ هزار نفری از دانش‌آموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هستند خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا جند سال قبل تعداد اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان کمتر از ۱۹ هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه بر اساس تعریف سازمان یونسکو همه بچه‌های ۶ تا ۱۷ سال کودک و نوجوان محسوب می‌شوند و بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای این گروه سنی برنامه‌ریزی می‌کند اضافه کرد: هدفمند کردن مهارت‌های کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین رویکردهای کانون پرورش فکری است و در همین راستا “ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی” رویکرد مهارت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با تأکید بر لزوم مشارکت عمومی برای حفاظت از ظرفیت‌های میراث فرهنگی و محیط زیست کشور تصریح کرد: بدون شک کودکان و نوجوانان نقش مهمی در راستای توسعه این فرهنگ مهم دارند و در این راستا تجمع ۴۰۰ نفره خیابانی کودکان و نوجوانان سمنانی با عنوان “همایش خیابانی آیندگان” و با شعار “آینده را باید ساخت” در شهر سمنان برگزار می‌شود.

جمال با تأکید بر اهمیت بازی‌‌های رایانه‌ای ایرانی اسلامی و تأثیر آن بر تربیت کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در این راستا باید به بازی‌های رایانه‌ای جهت داده شود و نخستین بازی رایانه‌ای استان سمنان با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان تهیه و رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی همه گروه‌های کودکان و نوجوانان استان سمنان از خدمات کانون پرورش فکری گفت: در این راستا مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان سمنان به امکاناتی برای استفاده کودکان با نیازهای ویژه مانند امکانات بریلی و مواردی از این دست مجهز شده است.