بهره‌برداری از ۹ پروژه صنعتی سمنان تا سال آتی

فرماندار سمنان گفت: سمنان بیشترین وسعت بافت فرسوده شهری را در بین شهرهای استان دارد.

سیدعباس دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان با اشاره برنامه‌های دولت تدبیر و امید در برنامه ملی بازآفرینی شهری امید اظهار کرد: سمنان تا پیش از این امکان بهره‌مندی از درآمدهای نفتی را نداشت اما با این طرح، سمنان نیز امکان بهره‌مندی از منابع این بخش را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده جز مناطق محروم محسوب می‌شوند تصریح کرد: خوشبختانه تسهیلات ارزان‌قیمتی به این بخش اختصاص یافته است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه اقدامات خوبی در خصوص بازآفرینی شهری در سمنان انجام شده افزود: انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران و مردم مناطق بافت فرسوده از این ظرفیت و فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرستان سمنان از سرمایه‌گذاری در ۹ پروژه صنعتی در مرکز استان خبر داد و گفت: در مجموع ۷۹۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این ۹ پروژه انجام شده است.

دانایی با بیان اینکه این ۹ پروژه صنعتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند تصریح کرد: بخش عمده این پروژه‌ها تا پایان امسال و چند تایی نیز در سال آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به نیاز آبی بخش صنعت در این شهرستان بر لزوم تسریع در ساخت پروژه‌های مرتبط با این حوزه و از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب شهری سمنان تاکید کرد و گفت: این پروژه پیشرفت رضایت‌بخشی نداشته و پیمانکار آن متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی است.