برگزاری چهارمین سوگواره «عطر سیب» در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: چهارمین سوگواره «عطر سیب» با حضور شاعران برجسته کشوری در سمنان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به زمان برگزاری این سوگواره در سمنان اظهار داشت: سوگواره «عطر سیب» از ۲۲ مهرماه آغاز شده و تا ۲۶ مهرماه در سمنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این سوگواره در قالب برنامه‌های هنری وقایع عاشورا را بیان می‌کند تصریح کرد: در این سوگواره اجرای تعزیه با موضوع قیام عاشورا برگزار می‌شود.

دبیرچهارمین سوگواره «عطر سیب» نیزبه خبرنگار تسنیم گفت: این سوگواره در میدان عدالت حدفاصل میدان مشاهیر تا امام رضا (ع) و جنب رستوران ریحان برگزار می‌شود.

نیره کاشی با اشاره به برخی از عناوین و برنامه‌های سوگواره «عطر سیب» گفت: اجرای تعزیه و شعر خوانی شاعران آئینی برخی از برنامه‌های این سوگواره است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین سوگواره «عطر سیب» با محوریت عاشورا و وقایع آن و مصایب گذشته برامام حسین(ع) و یارانش برگزار می‌شود.

دبیرچهارمین سوگواره «عطر سیب» با بیان اینکه این سوگواره در قالب برنامه‌های هنری وقایع عاشورا بیان می‌شود تصریح کرد: در این سوگواره اجرای تعزیه با موضوع قیام عاشورا برگزار می‌شود.

کاشی اضافه کرد: در این سوگواره گروه تعزیه خوانی بین‌المللی غدیر که گلچینی از تعزیه خوان‌های کشور« استان قم ، اصفهان، تهران و غیره» است به اجرا تعزیه می‌پردازد.
دبیر چهارمین سوگواره «عطر سیب» از حضور شاعران برجسته کشوری در این سوگواره خبرداد و گفت: علیرضا غزوه در جمع سوگواران حسینی سمنان حضور خواهد یافت.

کاشی افزود: محمد مهدی سیاری، محمدجواد شرافت، سید احمد علوی، محسن کاویانی و سجاد خالقی از دیگر شاعران مطرح کشوری هستند که در این سوگواره حضور خواهند یافت.

وی از اجرای برنامه پرده‌خوانی در چهارمین سوگواره «عطر سیب» سمنان خبرداد و گفت: در این برنامه یکی از پرده‌خوانان مطرح کشور با نام « مرشد احدی» به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گفته دبیر چهارمین سوگواره «عطر سیب» اجرای گروه موزیک مذهبی و آئینی و همچنین رونمایی از مجموعه شعر عطر سیب از دیگر برنامه‌های این سوگواره است.

به گزارش تسنیم این سوگواره هر شب به مدت ۵ روز و در ساعت ۱۸ و ۳۰ برگزار می‌شود و شرکت عموم افراد در آن آزاد است.