برگزاری جشنواره هفت سین بهاری در سمنان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، نخستین جشنواره هفت سین بهاری همزمان با برگزاری جشنواره استقبال از بهار در شورای اسلامی شهر سمنان برگزار می شود.
سمیه قاسمی مشاور امور بانوان شهردار سمنان گفت: سفرهٔ هفت‌سین از جلوه‌های اصیل نوروز به‌ویژه در میان خانواده‌های ایرانی‌است و همه عناصر سفرهٔ نوروزی باستانی و معنادار هستند و ریشه در سنت‌های ایرانی دارند.
وی اظهار داشت: در راستای حفظ و ماندگاری این سنت اصیل وزیبا ، آشناسازی نسل جوان با آیین‌های سنتی ایرانی ، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه وهمچنین نمایش استعدادها و توانمندی های شهروندان به ویژه بانوان نخستین جشنواره هفت سین بهاری ۱۷ اسفند در شهر سمنان برگزار می شود.
به گفته وی این جشنواره در دو بخش آزاد و سفرهای کودکانه برگزار می شود و در بخش آزاد استفاده از نمادهای و ظروف و المان های سمنان قدیم از جمله نرگس سمنان و چیدن یک سفره سنتی ، خلاقیت شرکت کنندگان در تولید و بهره گیری خاص از ابزار سنتی یا مدرن و بکارگیری ایده‌های نو در فرم بخشی به سفره هفت سین از امتیازات ویژه برخوردار است .
قاسمی خاطرنشان کرد: در راستای مشارکت کودکان در این جشنواره و ایجاد شادابی و نشاط در این قشر ،مادران و کودکان هم با مشارکت هم می توانند سفره های خلاقانه و کودکانه برپا کنند.
این مقام مسئول گفت: علاقمندان به شرکت در جشنواره هفت سین بهاری می توانند با شماره ۳۳۳۳۳۰۴۱ تماس گرفته و ثبت نام کنند و در پایان این جشنواره نیز براساس رای هیات داوران به سفره های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
مشاور امور بانوان شهردار سمنان گفت: در جهت حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از محصولات و تولیدات بانوان اعم از خوراکی و صنایع دستی و مایحتاج عید نیز برپا می شود که در واگذاری این غرفه ها اولویت با بانوان خودسرپرست خواهد بود.علاقمندان به اخذ غرفه در این نمایشگاه هم می توانند.با شماره ۰۹۹۰۵۰۹۵۱۴۲ تماس بگیرند.
همچنین در حاشیه این جشنواره و نمایشگاه هیات بومی محلی شهرستان سمنان اقدام به برگزاری بازیهای کودکانه و بومی نظیر لی لی و هفت سنگ می کند تا شهروندان سمنانی لحظات شادی را در جشنواره استقبال از بهار سپری کنند.

این برنامه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و امور بانوان شهرداری سمنان و با مشارکت دفتر سپنتاگیتی سمنان ،انجمن حافظان میراث فرهنگی و هیات بومی محلی شهرستان سمنان برگزار می شود.