برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی شهرستان مهدیشهر

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: اولین دور از جشنواره بازیهای بومی ومحلی شهرستان مهدیشهر به میزبانی شهر درجزین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، «محمدتقی اعرابی» در گفت و گویی افزود: این جشنواره با عنوان چو. که. کا به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در هفته‌های آینده مهدیشهر، شهمیرزاد، فولادمحله و چاشم میزبان این جشنواره هستند.

وی گفت: در این دوره تیم‌های مهدیشهر، درجزین، فولادمحله و چاشم به رقابت دوستانه در بازی«الک و دولک» یا «کوردوسی» پرداختند.

اعرابی، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج بخشی از فرهنگ و آئین‌های سنتی شهرستان مهدیشهر در قالب بازی‌های بومی و محلی و ترویج نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: این بازیها با محور یک بازی مشترک و با هدف تقویت روحیه همدلی و صمیمیت در شهرستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات صنایع‌دستی و سوغات شهرستان مهدیشهر از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد گردشگری ورزشی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر افزود: حضور اقشار مختلف در تمام سنین و وجود فضای پرنشاط از جمله ویژگی‌های این جشنواره است