برنامه اقتصادی استان سمنان تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی صنایع در استان سمنان گفت: برنامه اقتصادی استان با توجه به آمایش سرزمینی تدوین می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حشمت‌الله عسگری در جلسه کارگروه اقتصادی تولید استان سمنان اظهار داشت: برای ایجاد رونق اقتصادی باید برنامه‌ای مدون و با در نظر گرفتن طرح آمایش سرزمینی در استان اجرایی شود.

وی از تدوین برنامه اقتصادی استان سمنان خبر داد و گفت: این برنامه به تحلیل دقیقی از درآمد خانوار در مناطق شهری و روستایی و احصا نیازها و ظرفیت‌های موجود در استان می‌پردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بیان کرد: طرح آمایش سرزمینی برنامه‌های اقتصادی را در مسیر توسعه سوق می‌دهد و جایگاه استان را در ترازهای مختلف کشوری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تأمین و تجهیز منابع اقتصادی استان سمنان در دستور کار قرار دارد افزود: رفع موانع توسعه اقتصادی استان سمنان در اولویت نخست قرار دارد و در این راستا باید نسبت به احصا نیازهای واحدهای تولیدی بپردازیم.

عسگری با اشاره به اینکه به‌روزرسانی تجهیزات صنایع در دستور کار است اذعان کرد: بیشتر واحدهای تولیدی در استان سمنان بیش از ۱۰ سال عمر دارند که باید بازسازی و نوسازی شود.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز ما کمبود منابع آبی است و باید برای حفظ این منابع در راستای ایجاد توسعه پایدار کوشا باشیم.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های نو در اولویت بعدی ما در حوزه اقتصادی قرار گیرد.