افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس های درون شهری

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری سمنان با اشاره به اینکه به طور میانگین کرایه ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: ۶۲ دستگاه اتوبوس در شهرسمنان نیازمند بازسازی می باشد.
مجید کاشی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به افزایش نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس های داخل شهر در سالجاری گفت: به طور میانگین کرایه ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان در ادامه افزود: این افزایش با پیشنهاد هیئت مدیره و شورای حمل و نقل و مسافر و تصویب شورای اسلامی شهر و فرمانداری سمنان صورت گرفته و بین رانندگان تاکسی درون شهری توزیع شده است.
کاشی با توجه نرخ مصوب کرایه های در روز های تعطیل متفاوت است، گفت: روز های تعطیل و شب ها در نیمه اول سال از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح و در نیمه دوم سال ۲۰ الی ۶ صبح بر کرایه تاکسی ها ۲۵ درصد افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه برچسب های نرخ نامه کرایه های مصوب سال ۹۸ از ابتدای اردیبهشت ماه بر روی تاکسی های شهری الصاق شده است، عنوان کرد: برای نصب نرخ نامه ها به صورت بنر در ایستگاه ها پیگیری های لازم صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان، با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ دستگاه برای نصب نرخ نامه اقدام کردند، مطرح کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه آخرین مهلت نصب نرخ نامه ها بر تاکسی ها می باشد.
کاشی افزود: با استقرار بازرسان در میادین شهر در صورت نبود نرخ نامه بر روی شیشه تاکسی ها تخلف محسوب شده راننده جریمه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۴ دستگاه تاکسی در شهر سمنان مشغول به فعالیت هستند، افزود: نوسازی بیش از ۲۴۰ دستگاه تاکسی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان، مطرح کرد: به دلیل افزایش قیمت خودرو و پای بند نبودن شرکت ایران خودرو به قرارداد مربوطه، نوسازی ناوگان ها متوقف شده است.
کاشی با توجه به اینکه ۹۴ دستگاه اتوبوس در شهر سمنان وجود دارد، افزود: ۶۲ دستگاه اتوبوس در حال فعالیت، نیازمند بازسازی است.
وی با اشاره به اینکه آماری مبنی بر نوسازی ناوگان ها به وزارت کشور ارائه شده است، عنوان کرد: با حمایت از شهردار و شورای اسلامی شهر و فرمانداری سمنان و از طریق اوراق مشارکت اسلامی بازسازی ناوگان در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان، با توجه به اینکه پروانه فعالیت و اشتغال حمل بار دیزل توسط سازمان انجام می شود، گفت: از کلیه خودروهای حمل بار دیزل تقاضا دارم به دلیل عدم کاهش سهمیه گازوئیل در کارت های سوخت با مراجعه به سازمان نسبت به تمدید پروانه فعالیت و درخواست صدور پروانه اشتغال رانندگان اقدام کنند.