ارزش کالاهای صادراتی سمنان با ۲۸ درصد رشد از ۱۰۷ میلیون دلار فراتر رفت

سمنان- ایرنا- مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان با ۲۸ درصد افزایش در هفت ماه ۹۶ به میزان ۱۰۷ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار رسید.

علی سعدالدین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به میزان صادرات و واردات استان سمنان در هفت ماهه ۹۶، افزود: در این مدت،۲۵۸ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۱۰۷ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار از این گمرک صادر شد که شامل هیدرو کربن سبک، شمش سرب ، پودر لباس شویی ، سود پرک یا کاستیک سودا، کابل، کولر آبی، قاشق وچنگال یکبار مصرف، سیمان، کاشی، کرک بزی و لوله انعطاف پذیر بود.

وی با اشاره به صادرات این کالاها به ۳۷ کشور جهان، گفت: کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ترکمنستان، ویتنام، ارمنستان و ایتالیا، هدف کالاهای صادراتی سمنان در هفت ماه ۹۶ بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ از نظر وزنی ۳۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۸ درصد افزایش داشته و متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی ۴۱۵ دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به میزان واردات کالا در هفت ماه ۹۶ به استان، گفت: میزان ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۳۸ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار از این گمرک وارد شد که شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجات مانند پنبه شانه نزده حلاجی نشده، محصولات تخت نورد شده ازفولاد سیلیسیم‌دار موسوم به مغناطیسی، هادی‌های برق، ورق فولادی، الیاف سنتتیک، برق‌گیر محدودکننده ولتاژ و مسدودکننده افزایش ناگهانی ولتاژ، کائوچوی اتیلن پروپیلن، ماشین‌های شستن، سفیدکردن یارنگ کردن و ماشین های نخ پیچی بود.

سعدالدین اضافه کرد: کالاهای وارداتی به استان سمنان امسال از ۲۲ کشور جهان شامل ازبکستان، آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، ژاپن، سوئیس، جمهوری کره، انگلستان و امارات متحده عربی وارد گمرک سمنان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شاخص وزنی ۹ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۵۶ درصد افزایش داشته است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی نیز ۲ هزار و ۸۸۸ دلار بود.

مدیرکل گمرک استان سمنان، درآمد این گمرک در هفت ماهه سال ۹۶ با احتساب ضمانت‌نامه‌ها را ۱۶۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال شامل ۴۸ میلیون و ۷۲۰ میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده و ۱۱۵ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال حقوق ورودی و سایر درآمدها عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان درآمد امسال گمرک سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۸ درصد افزایش داشته است.

در هفت ماهه سال ۱۳۹۶ هیچ پرونده قاچاقی در اداره کل گمرک استان سمنان کشف و صبط نشده است، در سال ۹۵ در استان سمنان حدود ۴۰ واحد صادرکننده شناسنامه‌دار کالاهایی به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر کردند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان