احداث ۳ پروژه در قالب «مدارس سبز» در سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از احداث سه پروژه در قالب «مدارس سبز» در این استان خبر داد و گفت: محدودیت‌های مالی گریبانگیر نوسازی مدارس شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اجرای طرح «مدارس سبز» در استان سمنان بیان کرد: یکی از رویکردهای جدیدی که در وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ پیگیری می‌شود، ایجاد مدارس سبز است.

هژبری اضافه کرد: مدارس سبز دارای سه مؤلفه اصلی صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کم‌تر شدن گازهای آلاینده و استفاده از فاضلاب خاکستری هستند.

وی تصریح کرد: در مدارس سبز، مصارف آب، برق و گاز باید در سطح پایین‌تری نسبت به سایر مدارس باشد، بازگردانی پساب نیز انجام شود و گازهای گلخانه‌ای نسبت به سایر مدارس در رده پایین‌تری قرار گیرد و همچنین این مدارس باید مجموعه‌ای از فضاهای سبز را نیز شامل شوند که در همین راستا، سه طرح مهم را در استان سمنان با این ‌رویکرد در دست اجرا داریم.

هژبری بیان کرد: مجتمع آموزشی سرخه، دبیرستان ۱۲ کلاسه مهدی‌شهر و مجتمع آموزشی شاهرود از آن جمله است و علاوه بر آن مجتمع آموزشی شاهرود نیز با ۱۰ هزار مترمربع در حال طراحی است که یکی از پروژه‌های مهم استان محسوب می‌شود.