۱۰۳ واحد صنعتی راکد استان سمنان به چرخه اقتصادی بازگشتند

معاون امور اقتصادی استانداری سمنان بر ضرورت تعیین تکلیف واحدهای راکد استان تاکید کرد و گفت: ستاد رونق تولید استان ۱۰۳ واحد راکد را به چرخه اقتصادی بازگرداند.
به گزارش مرآت، حشمت الله عسگری ظهر سه شنبه در یکصد و چهل و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه ستاد رونق تولید استان توانست سال گذشته ۱۰۳ واحد راکد را به چرخه اقتصادی بازگرداند، ابراز داشت: در راستای تحقق شعار سال می‌بایست با همکاری بانک‌ها و نهادهای ذیربط تعیین تکلیف واحدهای نیمه فعال در دستور کار واقع شود.
وی ضمن بیان اینکه هم افزایی بخش‌های اقتصادی استان سمنان توانست مانع از رکود واحدهای تولیدی و بازگردان آنها به چرخه اقتصادی شود، اضافه کرد: هر چه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گام بردارند اشتغال و کسب کار نیز در استان سمنان بیشتر رونق خواهد گرفت.
معاون امور اقتصادی استانداری سمنان بابیان اینکه از میان برداشتن قوانین دست و پاگیر و تسهیل شرایط برای واحدهای تولیدی می‌تواند در چرخه اقتصادی استان بسیار اثرگذار باشد، ابراز داشت: در این راستا انتظار می‌رود علاوه بر بانک‌های دولتی بانک‌های خصوصی نیز وارد عرصه شده و با ارائه تسهیلات مناسب نقش مؤثر در راستای شعار سال داشته باشند.
عسگری ضمن بیان اینکه بانک‌ها با از میان برداشتن موانع تولید می‌توانند اقتصاد استان سمنان را بهبود بخشند، تصریح کرد: تعیین تکلیف واحدهای نیمه فعال و یا تعطیل با همکاری بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها گام مؤثری در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری خواهد بود.
وی بابیان اینکه تسریع در ارائه تسهیلات مناسب به واحدهای تولیدی استان سمنان ضروری است، اضافه کرد: خوشبختانه بانک‌های استان در این موارد عملکرد بسیار خوبی داشتند اما در ادامه این مسیر نقش بانک‌های خصوصی نیز می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد که انتظار همکاری بیشتر از آن‌ها می‌رود.