پست، زمینه‌ساز دستیابی به شهر هوشمند

استاندار سمنان دستیابی و رسیدن به شهر هوشمند را هدفگذاری و مطالبه مدیریت استان از اداره کل پست برشمرد و گفت: با ظرفیت‌هایی که در پست استان وجود دارد می‌توانیم به این هدف برسیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، محمدرضا خباز در دیدار با صادر مدیرکل پست استان سمنان ضمن تبریک روز جهانی پست به تجلیل از خدمات این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: پست به عنوان قدیمی‌ترین و گسنرده‌ترین شبکه ارتباطی در کشور، به واسطه پیشینه و توانمندی‌های انسانی و زیرساختی می‌تواند زمینه‌ساز رسیدن به شهر هوشمند باشد.

وی با اشاره به شعار امسال پست جمهوری اسلامی ایران با عنوان پست هوشمند تصریح کرد: تحقق پست هوشمند و در کنار آن محقق شدن دولت الکترونیک می‌تواند ضمن تسریع در روند کارها به کاهش هزینه‌ها و وقت کمک شایانی کند.

استاندار سمنان، اعتماد مردم را سرمایه‌ای بزرگ برای اداره کل پست دانست و بر تلاش این نهاد برای جلب رضایت‌مندی بیشتر مردم و خدمات‌دهی به اقشار مختلف مردم استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شغل پست فی نفسه چه در نظام اسلامی و چه پیش از آن شغل مقدسی بوده افزود: پیش از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت نیز از مراجع عظام استفتا کردیم و آیت الله شاهرودی اجازه اشتغال در دو شغل معلمی و پست را صادر کردند.

خباز با بیان اینکه پیش از انقلاب سمت مدیریتی پست موروثی بود اما با پیروزی انقلاب این امر اصلاح شد . تصریح کرد: در زمان جنگ بهترین ارتباط میان رزمندگان و خانواده هایشان را پست ایفا میکرد و به عنوان رابط و پل معنوی ارتباطی بین آنها بود.

وی اضافه کرد: اگرچه امروزه امکانات موجود در فضای مجازی آمده اما پست هنوز حلاوت خود را دارد. همانند فضای علم که پژوهشگران هرچه بخواهند را می‌توانند از طریق اینترنت جستجو کنند اما هیچ چیز جایگاه کتاب را نمی‌گیرد و آنچه سبب رشد انسان می‌شود از طریق مطالعه کتاب اتفاق می‌افتد.

استاندار سمنان بر لزوم سلامت در سیستم اداری تاکید کرد و گفت: یکی از اموری که زیبنده کشور ما نیست آلودگی ها و زیرمیزی هایی است که گریبانگیر مردم و سرمایه گذاران خواهد شد و شما از طریق سامانه سیماک(سامانه استعلامات میان دستگاهی) و یکپارچه سازی املاک کشور این مشکل را مرتفع خواهید کرد و رضایت خدا که در رضایت خلق است را ادا می‌کنید.

شهرام صادر مدیرکل پست استان سمنان نیز در این دیدار
، شعار سال ۹۶، پست را “پست هوشمند در خدمت مردم رقابت تحول و تکامل” اعلام کرد و گفت: اداره کل پست استان سمنان به منظور اجرایی کردن این شعار، تمام تلاش خود را با هدف ارائه خدمات درخور شأن مردم به کار خواهد گرفت.
وی پست را از دستگاه‌های مورد اعتماد مردم برشمرد و افزود: خدمات پست در حوزه ترافیک کاری در دو بخش صادره و وارده قابل ارزیابی است.

مدیرکل پست استان سمنان ادامه داد: در بخش صادره مردم امانات و بسته های خود را به استان می‌فرستند و همکاران ما در این اداره کل آنها را توزیع می‌کنند.

صادر حجم مرسولات صادره در پست استان سمنان را ماهانه بالغ بر ۸۰۰هزار فقره اعلام کرد و گفت: این رقم در بخش وارده نیز به طور ماهانه بالغ بر ۳۰۰هزار فقره مرسوله می‌شود.

وی با اشاره به سهم بالای روزنامه‌ها و کالاهای فرهنگی و نامه‌ها در این حوزه تصریح کرد: ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار فقره از سهم ۳۰۰هزار فقره‌ای مرسولات وارده به جراید، بروشورها، نامه‌های عادی و.. اختصاص دارد و ماباقی دربرگیرنده مرسولات ثبتی است.

وی رسالت شبکه پستی کشور را خطیر و حیاتی ارزیابی و اضافه کرد: امانتداری و رضایت‌مندی مشتریان از اصولی اساسی در پست استان سمنان است.

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه رشد تکنولوژی و نوع فعالیت در مجموعه پست از شکل سنتی به سمت صنعتی و الکترونیکی تغییر جهت داده افزود: تلاش پست استان این است که در سیستم شبکه پستی به سمت بازارهای جدید و الکترونیکی شدن بیشتر حرکت کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان