پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان سمنان رونمایی شد

استاندار سمنان همراه با شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان رونمایی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان، محمدرضا خباز استاندار سمنان و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان سمنان که در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری سمنان برگزار شد، از پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان سمنان که توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان راه‌اندازی شده است، رونمایی کردند.

خباز در این مراسم گفت: روزبه‌روز کارهای ما باید علمی‌تر و دقیق‌تر انجام شود تا با آمار و اطلاعات درست و دقیق بتوانیم برنامه‌ریزی صحیح در امور مختلف انجام دهیم و باید به‌ جز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، مابقی اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات یکی از حقوق مردم است که باید انجام شود تا همه مردم و سرمایه‌گذاران بتوانند از آن استفاده کنند و تصمیمات لازم را بگیرند.

استاندار سمنان در خصوص طرح اصلاح الگوی کشت در استان سمنان گفت: این کار برای اولین بار بوده که در استان و کشور در حال انجام است و با اجرای این طرح می‌توان کشاورزان را راهنمایی کرد تا محصولی که موردنیاز دولت و آب‌بری کم‌تری دارد و به زمین‌های کشاورزی آسیب نمی‌رساند، کاشت و برداشت شود.

خباز با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۷ در ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی توسط دولت گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با ارتباط‌گیری با وزارتخانه‌هایشان، طرح‌های ملی خود را مشخص کنند تا در سال بعد بتوانند فعالیت‌های خود را سامان بخشی کنند و دچار مشکل نشوند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان